mapacuproiecte.ro

AcasăProiecte majoreInternaționalUltimul submarin rusesc convențional a părăsit Marea Mediterană, ca urmare a căderii...

Ultimul submarin rusesc convențional a părăsit Marea Mediterană, ca urmare a căderii regimului Assad / Experții nu exclud menținerea unei nave cu propulsie nucleară

Ultimul submarin rusesc convențional a părăsit Marea Mediterană, ca urmare a căderii regimului Assad. Experții nu exclud menținerea unei nave cu propulsie nucleară.

Submarinul B-61 Novorossiysk a trecut pe lângă stânca Gibraltarului, a intrat în Oceanul Atlantic și se îndreaptă spre Marea Baltică. Moscova menține însă mai multe nave în Marea Mediterană. După căderea lui Assad, Moscova urmărește o înțelegere în Libia, notează publicația italiană Corriere de la Sera.

În noaptea de 2 ianuarie 2025, protejat de întuneric, submarinul rus Novorossiysk B-61 a trecut pe lângă Stânca Gibraltarului și a intrat în Oceanul Atlantic, pentru a ajunge în Marea Baltică. Odată cu retragerea B-61, Moscova nu mai are niciun „submarin” convențional în Marea Mediterană. 

Acest lucru nu exclude, avertizează experții, că ar putea exista o „navă” cu propulsie nucleară, dar valoarea simbolică/tactică a plecării rămâne.

Retragerea submarinului a fost explicată de observatori ca fiind consecința sfârșitului regimului sirian Assad. O prăbușire care a condus la o mare incertitudine cu privire la viitorul bazelor utilizate de Rusia în țară: aeroporturile din Tartus și Latakia, aeroportul din Hmeimim și o serie de avanposturi minore. Instalațiile puse la dispoziție de Damasc reprezentau forța Task Force-ului mediteranean permanent creat de Rusia în 2013, un nucleu compus din numeroase unități.

În prezent, există o jumătate de duzină de nave în larg: printre acestea, câteva fregate, nava de informații Kildin, câteva pentru asalt amfibiu. Alte nave comerciale așteaptă de câteva zile, tot în vederea unei eventuale evacuări, în timp ce Yantar, o „navă” de cercetare capabilă să desfășoare activități speciale și de spionaj, a părăsit Alexandria.

B-61 (clasa Kilo), care a efectuat numeroase misiuni în ultimele luni, este considerată o navă de calitate, indispensabilă pentru activitățile Marinei de-a lungul rutelor sensibile, într-un moment în care amenințările se înmulțesc și există o provocare în zona subacvatică.

Cu toate acestea, submarinul avea nevoie de un loc de debarcare, care în prezent nu este disponibil, în timp ce posibilele sale înlocuitoare sunt încă departe și nu este clar dacă acestea vor fi trimise în zonă. Multe vor depinde de negocierile deschise de Kremlin cu noua putere în încercarea de a păstra instalațiile unde prezența s-a diminuat din cauza angajamentului oneros din Ucraina, un conflict care a revendicat resurse.

În același timp, comandamentul contingentului a inițiat o „regrupare” prin concentrarea soldaților și a vehiculelor atât în Tartus, cât și în Hmeimim. O bună cantitate de echipamente sofisticate (radare, rachete antiaeriene) a fost încărcată în avioane mari An 124 și Il 76, care au plecat apoi spre al Khadima, Cirenaica, Libia.

Înainte de Crăciun, a existat un ritm susținut al zborurilor către această destinație, deși unele aeronave au ajuns ulterior la Bamako, Mali, un nod important pentru penetrarea Sahelului de către Kremlin.

Surse diplomatice nu exclud ca Moscova să caute o înțelegere cu generalul Khalifa Haftar, liderul din Cirenaica, pentru a stabili facilități pe coasta libiană. Totuși, porturile de escală au nevoie de lucrări de extindere. Acest lucru este agravat de presiunile occidentale asupra lui Haftar pentru a rezista cererii. Haftar găzduiește deja formațiuni ale fostului grup paramilitar Wagner pe teritoriul pe care îl controlează.

O măsură similară a fost luată în mod discret față de Abu Mohammed al Jolani, omul care conduce acum noua Sirie.

”Și pentru moment, totul a rămas suspendat” conchide autorul articolului, Guido Olimpio.

 

Donează pentru a susține site-ul mapacuproiecte.ro.

sau în contul BCR: RO64RNCB0484008452370001

Articole recente

exploreaza mai multe

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.