Proiectul derulat de ONRC se numește ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat și interoperabil destinat serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viață”, cod SMIS 2014+ 123634, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 – 2020.
Proiectul a fost lansat în 4 aprilie 2019, când Ministerul Justiției era condus de Ana Birchall și guvernul de Viorica Dăncilă.
Valoarea totală a proiectului este de 189.384.127,86 lei, din care 159.728.628,80 lei din fonduri europene, iar 29.655.499,06 de lei din fonduri naționale.
În luna aprilie 2023, beneficiarul ( ONRC ) a primit 35.668.454,79 lei, rambursare din Fondul Europeană pentru Dezvoltare Regională.
Obiectivul general al proiectului constă în creșterea transparenței și a interacțiunii ONRC cu cetățenii prin creșterea nivelului de complexitate a serviciilor electronice existente, precum și prin îmbunătățirea eficienței interne a proceselor de lucru, prin optimizarea aplicațiilor software de back-office.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Creşterea utilizării de servicii digitale oferite de către ONRC către cetăţeni şi mediul de afaceri;
- Creşterea eficienţei serviciilor livrate de către ONRC.
Printre principalele rezultate așteptate se numără:
- un portal public de interacțiune electronică cu clienții organizat pe baza fluxurilor de evenimente de viață și nu pe baza unor formulare tipizate care necesită cunoașterea prealabilă de către clienți a proceselor și fluxurilor de lucru interne ale ONRC. Creșterea utilizării portalului de servicii electronice și implicit scăderea timpilor totali necesari pentru obținerea unui serviciu din partea ONRC;
- un sistem de autentificare în Portal integrat cu nodul eIDAS național, pentru utilizarea unor credențiale unice de acces in raport cu toate sistemele electronice ale instituțiilor administrației;
- automatizarea procesului de preluare a informațiilor de identificare la ghișeu a clienților și de digitizare a tuturor documentelor primite în format tipărit, în scopul unificării fluxurilor de procesare a cererilor primite prin portal, respectiv la ghișee sau prin terminalele inteligente;
- oferirea unei alternative de accesare a serviciilor electronice, de transmitere și respectiv de ridicare la/de la ghișeu a documentelor în format tipărit, prin terminale inteligente interactive self-service;
- aplicații back-office modernizate și integrate cu Portalul de servicii electronice, pentru preluarea automată a datelor introduse de către solicitanți în Portal (inclusiv a datelor din profilele acestora) și utilizarea acestora în fluxul de introducere de date, în scopul reducerii cantității de date introduse manual în back-office;
- automatizarea schimbului de date cu autorităţile şi instituţiile publice.
Data de finalizare a proiectului este 31 decembrie 2023.
Donează pentru a susține site-ul mapacuproiecte.ro. sau în contul BCR: RO64RNCB0484008452370001