Trenul IR-N 461, operat de CFR Călători, format dintr-un singur vagon, a avut un aspect exterior complet neîngrijit. Mai mult, geamul din partea lateral stânga a cabinei mecanicului de tren era pur și simplu spart, cu crăpături vizibile, provocate cel mai probabil de o lovitură cu o piatră.
Înțeleg că trenul a fost, probabil, atacat cu pietre în timpul unei curse anterioare, se petrec astfel de incidente, din păcate, dar geamul avariat putea fi înlocuit înainte ca trenul să fie repus în circulație.
România este țară membră a Uniunii Europene și este puțin probabil ca în alte state comunitare trenurile să circule cu geamurile sparte.
Am citit recent că CFR Călători a scos la licitație câteva proiecte de modernizare a unor locomotive și vagoane, în valoare de zeci de milioane de lei. Presupun că nu este nevoie de aprobarea la nivelul ministerului Transporturilor a unor sume de bani și de derularea unor proiecte de anvergură pentru ca un geam al unei locomotive să fie înlocuit.
Să sperăm că în țara tuturor cârpelilor, mecanicul de locomotivă, în lipsa unui geam nou, nu va fi nevoit să pună o bucată de celofan. Cu celofan în locul unui geam spart nu circulă nici trenurile din Ucraina, țară devastată de rachetele și bombele rusești.
Donează pentru a susține site-ul mapacuproiecte.ro. sau în contul BCR: RO64RNCB0484008452370001